Problemen med SMF

2017-12-25 00:20
  • Uppdaterad: 2017-12-25 00:20

Hej! Längst ned kommer den text vi lade in på SMF innan allt gick ned.

Sen skrev jag bara nått kort till bokis på rcff typ: vi vet desvärre inte vad som hänt med SMF. Mer än att det inte var tänkt att släcka sidan. Den virtuella servern ligger nere och inte går att starta hos fsdata. Man kan inte säga mycket mer än att det är maximal dålig tajming med helgdagar osv samt med tanke på att vi just gått ut med att SMFF ska förvalta sidan framöver. Detta har inte hänt förut visst har den gått ned förut men det har aldrig varit värre än att starta om programvaran. Så vi får se om fsdata har någon förklaring efter att de behandlat det supportärende jag har registrerat hos dem.

Inlägg på SMF:

Svensktmodellflyg går in i en ny tid.

Svensktmodellflyg.se är död, länge leve svensktmodellflyg.se

I ganska exakt 14 år har vi varit en av sveriges största sajter för modellflyg. Dessutom drivet helt av modellflygentusiaster. Men nu är det dax att låta fanan gå vidare och den kommer nu bäras av SMFF (Sveriges Modellflygförbund).

Genom tiderna är det också många som blandat ihop SMF och SMFF men nu framöver är alltså SMF = SMFF..

Varför gör vi nu detta omvälvande kan man fråga sig… Svaret är mycket enkelt, Vi som drivit svensktmodellflyg har helt andra livssituationer nu än när vi startade och känner att vi inte kan lägga lika mycket tid på sajten som den och dess användare förtjänar. Alternativen är få, att lägga ner känns väldigt tråkigt och att då hitta någon som vill och har ambitionen att göra sajten “Great again” har inte varit helt enkelt. Sveriges modellflygförbund har lovat att ge den och er användare lika mycket kärlek som ni har rätt till och dessutom förvalta med omsorg.

Sålunda kommer Sveriges Modellflygförbund att ta över all drift från och med årsskiftet. Vi, Danjel Nyberg och Rasmus Geidnert, Vill passa på att tacka för allt under dessa 14 år. Vi kommer säkert att ses och synas i modellflygsammanhang framöver bara inte som redaktörer för denna sida. Vi hoppas också att ni alla får en fantastisk jul. Krama om era familjer och gott slut, gott nytt.

Vi uppmuntrar er dessutom att i denna tråden lägga era nyårskarameller, dvs de bästa minnen ni haft under dessa första 14 år av svensktmodellflyg.se historia. Jag vill personligen slå ett slag för uppesittarkvällarna som har varit otroligt roliga och vem kan glömma pizzakartongknöglartävligen, grönsaksplanen och pepparkaksflygplatserna :)

MVH

/Danjel och Rasmus