Ett modellflygplan för 300 kr

X-Twin är ett litet flygplan som bara kostar 300 kronor. Det otroliga är att för dessa pengar så är det helt komplett. Det är gjort utav ett material som är i stort sätt oförstörbart. Det är bara 2 kanaler, gas och höger/vänster. När man svänger så styrs detta utav motorerna. Den ena motorn ökar och den andra minskar på varvtalet för att det skall svänga. Ger man mycket gas så stiger det, mindre så sjunker det. Att ha höjden på gasen gör att man inte kan använda detta för att lära sig att flyga större plan. Men det roliga med dessa plan är att barn i 6 års ålder klarar av att hantera det. Det går dessutom att flyga i en vanlig trädgård eller en gymnastiksal. Det är ett billigt alternativ för att kolla ifall sitt barn eller barnbarn är intresserad utav modellflyg.

Det skall dessutom tilläggas att många erfarna modellflygare har X-Twin som kul avkoppling. Man behöver nämligen inte bygga eller reparera dem, det är bara att ladda och flyga.

Uppdaterad: 2009-09-01 19:51
Skribent: Jonny Carlén