World Cup seger i Litauen

06 MAJ 2010 16:18
Thorvald Christensen, AKM tog sin första World Cup seger vid Baltic Cup som flögs i Madziunai starx utaför Vilnius i Litauen.
  • Skapad: 06 MAJ 2010 16:18

Thorvald flyger klass F1B och flög mycket bra under dagen och gick tillsammas med fem tävlanden vidare till finalen (flyoffen). Det var en mycket svår tävlingsdag vilket man tydlingt såg på de få antaldet flygare med full tid. Thorvald fick till en mycket fin start i finalen och vann med hela 100 sek före tvåan Michael Seifert, Tyskland. Här nedan kan ni se Thorvalds start i finalen, filmat av Deniz Varhos, Uppsala.

Thorvalds start i Flyoffen (youtube.com)

Sverige hade även andra flygare på plats, Per Findahl, Norberg slutade två på de båda World Cup tävlingarna som arrangerades i Litauen. Robert Hellgren, Norberg slutade trea på den andra tävlingen, Estonian Free Flight Cup. Både Per och Robert i klass F1A.

I klass F1B junior fanns Oskar Findahl, Norberg på plats och blev tvåa på Baltic Cup. Oskar slutade trea i klass F1B junior på Estonian Free Flight Cup.

Resultat:

Baltic Cup 2010