Tidningen Modellflygnytt

Modellflygnytt är Sveriges Modellflygförbunds officiella organ. Det allra första numret av Modellflygnytt kom ut 1961 och jämfört med det senaste numret så är det inte svårt att förstå att utvecklingen gått framåt både med hobbyn och tidningen.

Innehållet i tidningen kommer uteslutande från medlemmar som bidrar med såväl bilder som text. Vill du bidra med något, t.ex. ett referat från någon tävling eller meeting, eller kanske om något annat spännande som du tror kan intressera läsarna så tveka inte att skicka in detta till redaktionen.

Texten skrivs på enklaste sätt i t.ex. Word eller något annat vanligt förekommande ordbehandlingsprogram. Fundera inte på typsnitt och layout eller så. Det sköter redaktionen om. Bilderna kan vara vanliga foton från en ordinär digitalkamera om bara skärpan är ok. T.o.m. mobilens kamera håller idag så pass hög klass att dessa bilder fungerar utmärkt. Bilderna bifogas texten som separata filer med beskrivande namn. Gör gärna en förteckning över bilderna separat och ange fotografens namn. Montera INTE bilderna i texten då ordbehandlingsprogrammet ofta komprimerar bilderna så att kvaliteten försämras. Bilderna ska heller inte beskäras, förstoras/förminskas eller manipuleras på annat sätt. Behövs det ordnar redaktionen detta.

Observera att du inte får stjäla bilder eller text från t.ex. nätet av upphovsrättsliga själ.

Materialet skickas till Modellflygnytts redaktör som nås på This is a mailto link

Uppdaterad: 2017-02-24 16:35
Skribent: Magnus Bernroth
Epost: This is a mailto link