MFK Direkt

Välkommen som medlem i MFK Direkt

Modellflygklubben Direkt (MFK Direkt) är en klubb för dig som av skilda anledningar inte kan eller vill vara med i någon lokal modellflygklubb i Sverige.

MFK Direkt är som alla klubbar i SMFF, medlem i Svenska Flygsportförbundet (FSF) och därmed automatiskt ansluten till SMFF och Riksidrottsförbundet (RF). Som medlem i klubben har du också samma rättigheter och skyldigheter  som andra klubbmedlemmar i SMFF.

Du får tidningen Modellflygnytt som kommer ut med 5 nummer per år, dessutom ingår förbundets försäkringar.
OBS försäkringen gäller endast på SMFFs godkända flygfält och hallar och hos klubbar som är anslutna till SMFF.

Medlemsavgiften för år 2017: 450 kr. Avgiften gäller för alla medlemmar.

Om du bor utomlands tillkommer en extra porto- och expeditionsavgift med 100 kr per år.

OBS! Avgiften betalas till MFK Direkts pg: 109 08 93-7

Som utövare av modellflyg måste du tänka på att alltid fråga om tillstånd för ditt flygande på platser du inte själv äger. Använd ljuddämpare på dina motorer och stör inte din omgivning

Se avsnittet Regler vid flygning

Vill du som modellflygare deltaga i internationella evenemang och tävlingar utomlands eller på nationella tävlingar som är FAI-sanktionerade saknas möjligheten i MFK-Direkt att erhålla en FAI-licens. Detta pga. av att strukturen i MFK-Direkt inte uppfyller kraven i regelverket för FAI-licens, det är därför alltid bäst att ansluta dig till valfri klubb.

Välkommen!

Uppdaterad: 2017-05-07 13:30