Talangbidrag 2024

SMFF har fått medel från Flygsportförbundet för att utveckla unga talanger under 2024.

Nedan ser ni kraven på SMFF för att dela ut talangbidraget.

Alla som är medlemmar i SMFF och uppfyller kraven nedan kan ansöka om talangbidraget.

Finns det potentiella talanger i din klubb eller tävlingsgren? Dvs vill tävla och är mellan 13-25 år.

Notera att ett av villkoren är 60/40 fördelning mellan könen, så vi ser gärna att ni funderar extra om ni har unga tjejer/kvinnor som kan komma i fråga.

Kontakta i så fall ordförande i Elit Conny Ulvestaf ( ordf_voelit@modellflygforbund.se ) för mer information.

Senaste dagen att ansöka om elitbidrag är 2024-07-01

Obs man behöver inte vara elit för att söka utan en vilja att utvecklas och tävla räcker mer än väl.

/Conny Ulvestaf VO-Elit

Uppdragsöverenskommelsetalang 2024

Svenska Flygsportförbundet (FSF) med organisationsnumret 802014–7164 önskar ge Sveriges Modellflygförbund (SMFF) med organisationsnumret 825000–8532 i uppdrag att genomföra ett talangprogram, som skall slutföras till 2024-12-01 då uppdraget skall slutrapporteras till FSF i hur uppdraget har utförts.

Syftet med talangprogrammet är att främja återväxten så att vi även i framtiden får EM-och VM-medaljörer i flygsport och ni är experterna på hur detta kan åstadkommas inom modellflyg. Medlen skall gynna 13–25 åringar. Minst 40 % av medlen skall användas till tjejer/kvinnor och minst 40 % skall användas till pojkar/män.

Medlen kan exempelvis användas till låneutrustning, flygkostnader, coacher, tävlingar och träningsläger.

Publicerad: 2024-05-08

Senast uppdaterad: 2024-05-08