Förbundsmöte 2020

04 APR 2020 13:53
COVID-19 har påverkat hur hela samhället fungerar under den pågående pandemin. Förbundsmöte blev flyttat efter att SMFF följt rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten och Sveriges Regering. Det nya datumet är satt till den 13 juni och det kommer
  • Uppdaterad: 04 APR 2020 13:53

SMFF:s styrelse har beslutat att använda VoteIT. Det är samma system som flygsport kommer att använda till deras förbundsmöte. VoteIT är ett system som är testat och uppfyller kraven på säker röstning. I VoteIT så kan man bara ha en röst. Har klubben fler röster måste flera medlemmar delta på mötet och rösta. Det kommer inte heller att vara möjligt att rösta via ombud utan varje klubb måste själva delta för att kunna lägga sin röst. För att kunna delta på mötet så måste varje person registreras för att få inloggning till mötet. Mer information om detta kommer senare.

Styrelsen har vid sitt möte den 30 mars beslutat att vi kommer att behandla de ur stadgehänsyn viktigaste förslagen. Styrelsen vill avvakta vad som kommer med de nya luftrumsreglerna och kostnader för dessa. Förslagen som inte kommer med på detta möte måste anpassas för att kunna beslutas på ett webbmöte. Styrelsen kommer att beskriva de förslagen på ett utförligt sätt via hemsidan i god tid innan höstens möte.

Vid mötet i juni så kommer alla punkter enligt stadgarna att behandlas förutom Fastställande av avgifter till förbundet för det nästkommande verksamhetsåret. Denna punkt kommer att tas vid höstens extra förbundsmöte.

Till mötet i juni kan ni klubbar lämna ytterligare förslag på personer utöver valberedningens förslag till de olika posterna som ska väljas. Detta kan ni göra via VoteIT senast den 10 juni kl. 18,00. Styrelsen planerar att ha två informationsmöten via Zoom Meeting ett i början på juni när VoteIT öppnar för förslagsläggning på personer och ett den 11 juni för att informera om röstningen.

Aktuell föredragningslista med tillhörande dokumentation till mötet i juni kommer att finnas på hemsidan i slutet på april.

Har ni några frågor kan ni skicka dessa till This is a mailto link

Styrelsen SMFF

Anders Jonsson

Skribent: Bengt Lindgren