Svenska Flygsportförbundet

Nu kan ni ersätta hemsidan på IOL med Sitevision

Från årsskiftet släcks hemsides-delen av IdrottOnline ner, allt övrigt kommer vara kvar. Flygsport kan erbjuda Sitevision till de föreningar som önskar ett alternativ.

Ett antal idrottsförbund har valt att inleda samarbete med Consid och Sitevision. Erbjudandet kan nu även erbjudas er föreningar. Det är en idrottsanpassad Sitevision-sajt, men givetvis kan det utvecklas mer för den som vill och har kunskap eller köpa anpassningar via Consid.

För de flesta kommer grundmallen fungera fint. Näst intill alla funktioner som finns i hemsidesverktyget på IOL finns också i Sitevision men lite vassare i de flesta fall men som vanligt vad gäller IT-lösningar så är inte allt bättre.

Förutsättningar.

Under 2022 så släpper vi i första hand in föreningar som använder sig av IdrottOnline och från 2023 kan alla föreningar använda lösningen. Kostnaden är 2 500 kr i uppsättning, men detta får ni som medlemsförening som föreningsbidrag. Därefter är den årliga kostnaden 750 kr/år även denna avgift kan ni slippa under förutsättning att föreningen LOK eller SISU redovisar verksamhet om inte fakturerar FSF 750 kr/år.

Hur kommer vi igång?

Skicka ett mail till gs@flygsport.se med:

• Vem/vilka som skall ha access att sköta hemsidan
  • Föreningens logotyp
  • Om föreningen har grafiskprofil (detta kan justeras i efterhand):
    • Skicka med vilka webbfonter som ska användas
    • Färgtema

Räkna med två veckor från beställning till att ni har access till er Sitevision-sajt.

Publicerad: 2022-10-17

Senast uppdaterad: 2023-01-03